W koalicji z innymi organizacjami pozarządowymi prowadziliśmy ogólnopolskie kampanie społeczne zachęcające obywateli i obywatelki do świadomego i odpowiedzialnego udziału w wyborach. Zachęcaliśmy do korzystania z biernego i czynnego prawa wyborczego. Informowaliśmy o sposobach głosowania, kompetencjach władz i o tym, jak można ubiegać się o mandat.
Od 2007 roku zorganizowaliśmy trzynaście kampanii: przed wyborami samorządowymi 2010, 2014 i 2018, przed wyborami parlamentarnymi 2007, 2011, 2015, 2019 i 2023, przed wyborami prezydenckimi 2010 i 2015 oraz przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w 2009, 2014 i 2019 roku.
2023 – To Twój wybór
Kampanię profrekwencyjną To Twój Wybór prowadziliśmy we współpracy z koalicją 15 organizacji i grup nieformalnych działających na rzecz wzmacniania demokracji i promocji praw kobiet. Kampania skierowana była do młodych kobiet zniechęconych do polityki. W mediach społecznościowych kampania dotarła do 4,8 mln użytkowniczek osiągając 34 mln wyświetleń na platformie Meta (Facebook i Instagram) i 12,9 mln wyświetleń filmów na YouTube, a w Internecie, telewizji i radiu dotarła do 88% (3,15 mln wyborczyń) z grupy wiekowej 18–34 lat.
W kampanii powstały: spot TV 30′ oraz trzy spoty 15′, spot radiowy 30′ i trzy spoty 15′. Przygotowane zostały materiały na citylighty, siatki wielkoformatowe, oklejenia autobusów, a także plakaty, wlepki, torebki i T-shirty oraz formaty digitalowe statyczne i video.
Przekazy kampanii były rozpowszechniane w telewizji, radiu, w kinach, w internecie, na platformach społecznościowych i na nośnikach zewnętrznych, a także w działaniach bezpośrednich prowadzonych w terenie przez organizacje Inicjatywy Głos Kobiet. Symbolem kampanii i sprawczości kobiet w tej kampanii stal się różowy długopis.
2019–Zabierz głos, bo go stracisz
Kampania profrekwencyjna, którą prowadziliśmy pod hasłem Zabierz głos, bo go stracisz zachęcała do głosowania w wyborach parlamentarnych do Sejmu i Senatu, które odbyły się 13 października 2019. W akcję intensywnie włączyło się ok. 100 znanych osób, w tym Dawid Podsiadło, Julia Wieniawa, Mateusz Damięcki. W 50 miastach nasi partnerzy rozdali 217 tysięcy ulotek, rozkleili 12 tysięcy plakatów, a nasze spoty i reklamy można było zobaczyć i usłyszeć w kinach, stacjach telewizyjnych, radiowych, w komunikacji miejskiej, w Internecie i mediach.
W kampanii Lepiej wybierz! prowadzonej przed wyborami do parlamentu europejskiego, które odbyły się 26 maja 2019, podkreślaliśmy, że istotne jest nie tylko oddanie głosu, ale przede wszystkim postawienie na tych kandydatów, którzy – niezależnie od barw partyjnych – mają jedną cechę wspólną: chcą wspierać i troszczyć się o jedność Europy. Wyjaśnialiśmy procedury wyborcze, jak oddać ważny głos, przypominaliśmy o ważnych datach w kalendarzu wyborczym, przybliżaliśmy, czym zajmuje się Parlament Europejski oraz jakie są kompetencje zasiadających w nim posłów i posłanek. Poprzez zabawne teksty, zwane „lepiejami”, chcieliśmy zainteresować Polki i Polaków wyborami. Napisali je dla nas m.in. Michał Rusinek i Andrzej Saramonowicz, a w spotach zaprezentowali je m.in. Mateusz Damięcki, Olga Bołądź, Piotr Machalica, Maria Seweryn, Jerzy Radziwiłowicz oraz Dorota Wellman.
Pod koniec 2018 roku wraz z Kulturą Niepodległą zainaugurowaliśmy kampanię społeczną Jesteśmy różni. Jesteśmy Polską, w ramach której przygotowaliśmy 100 pytań na stulecie niepodległości. Podstawowym elementem kampanii był quiz on-line zawierający setkę pytań do internautów. Były to pytania o sprawy ważne, a także dotyczące codziennego życia. Internauci mogli także sprawdzić, na ile ich odpowiedzi są zbieżne lub różnią się od opinii Polek i Polaków zebranych w reprezentatywnym internetowym badaniu przeprowadzonym w grudniu 2018 przez firmy badawcze Diffrence i Ariadna. Sondaż dotyczył poglądów Polaków na zagadnienia związane z historią, religią, rodziną, stylem życia. Pytania dotyczyły m.in. związków partnerskich, smogu, finansowania in vitro, emigracji z Polski, pracy i rodziny.
Przed wyborami 21 października 2018 roku prowadziliśmy samorządową kampanię profrekwencyjną pod hasłem Twój głos ma moc. Użyj jej!. Zachęcaliśmy w niej obywateli i obywatelki do udziału w głosowaniu, pokazując jak wiele spraw w naszym życiu codziennym zależy od decyzji władz samorządowych.