Przy pisaniu wniosku, zapytania lub prośby do urzędu, zastanawiamy się często nad kompozycją pisma, doborem właściwych słów, sposobem informowania o sprawie. Zapraszamy na webinarium akcji Masz Głos, podczas którego dr Marta Śleziak – językoznawczyni z Uniwersytetu Wrocławskiego, trenerka prostego języka, dyżurna w Telefonicznej Poradni Językowej UWr przekazała kilka uniwersalnych zasad, które pomogą stworzyć zrozumiałe i poprawne pismo urzędowe.
Podczas webinarium omówiliśmy takie kwestie, jak:
- pisanie w sposób klarowny i prosty;
- redagowanie tekstów użytkowych (m.in. próśb, wniosków, zapytań);
- podobieństwa i różnice w oficjalnej korespondencji tradycyjnej i mejlowej;
- kompozycja tekstu i jej wpływ na szybki i efektywny odbiór komunikatu.
Wskazówki i rady, jak skutecznie komunikować, mają wyposażyć nas – przyszłych autorów pism – w pewność siebie, dzięki której formułowanie tekstów będzie nam przychodzić z większą łatwością.
Wkrótce dostępne będzie nagranie webinarium.