cover
14.05.2025
forumIdei

O kim się mówi? Analiza wzmianek o wybranych kandydatach w mediach społecznościowych

    Array ( [0] => Array ( [term_id] => 8298 [name] => Aleksander Winciorek [first_name] => [last_name] => Aleksander Winciorek ) [1] => Array ( [term_id] => 296 [name] => Krzysztof Izdebski [first_name] => Krzysztof [last_name] => Izdebski ) [2] => Array ( [term_id] => 8296 [name] => Magdalena Rudź [first_name] => [last_name] => Magdalena Rudź ) [3] => Array ( [term_id] => 8300 [name] => Robert Woźniak [first_name] => [last_name] => Robert Woźniak ) )
  • Aleksander Winciorek
  • Krzysztof Izdebski
  • Magdalena Rudź
  • Robert Woźniak

Komunikat z monitoringu wykorzystania mediów społecznościowych w kampanii wyborczej 2025 roku na urząd prezydenta RP.

W ramach prowadzonego wspólnie z firmą Sotrender monitoringu kampanii prezydenckiej w mediach społecznościowych przyjrzeliśmy się wzmiankom dotyczących kandydatów na prezydenta Polski, publikowanym w Internecie w okresie od 1 kwietnia do 7 maja 2025 roku. Analiza ta pokazuje jednoznacznie, że największe zainteresowanie w sieci generowały wydarzenia medialne – przede wszystkim debaty, ale również inne głośne sytuacje pojawiające się w trakcie kampanii.

To właśnie debaty – zwłaszcza te w Końskich – stały się głównym punktem zapalnym dla wzmożonej liczby wzmianek i wyświetleń, nadając ton całej dyskusji publicznej. Obecność lub nieobecność kandydatów w tych wydarzeniach istotnie wpływała na ich widoczność oraz odbiór społeczny.

Duże poruszenie wywoływały również sytuacje kontrowersyjne: „afera mieszkaniowa” Karola Nawrockiego, wystąpienie Sławomira Mentzena w Kanale Zero czy incydent z udziałem Szymona Hołowni podczas uroczystości pogrzebowych papieża Franciszka.

W ujęciu ilościowym największą uwagę internautów przyciągnęli główni kandydaci w wyścigu prezydenckim – Rafał Trzaskowski i Karol Nawrocki – to ich nazwiska pojawiały się najczęściej, generowały najwięcej wyświetleń i wzbudzały największe emocje.