cover
12.05.2025
forumIdei

Nadzieja w niezdecydowanych. Obraz kampanii prezydenckiej w mediach społecznościowych

    Array ( [0] => Array ( [term_id] => 8298 [name] => Aleksander Winciorek [first_name] => [last_name] => Aleksander Winciorek ) [1] => Array ( [term_id] => 296 [name] => Krzysztof Izdebski [first_name] => [last_name] => Krzysztof Izdebski ) [2] => Array ( [term_id] => 8296 [name] => Magdalena Rudź [first_name] => [last_name] => Magdalena Rudź ) [3] => Array ( [term_id] => 8300 [name] => Robert Woźniak [first_name] => [last_name] => Robert Woźniak ) )
  • Aleksander Winciorek
  • Krzysztof Izdebski
  • Magdalena Rudź
  • Robert Woźniak

Piąty z serii raportów przedstawiających wykorzystanie mediów społecznościowych w kampanii wyborczej na urząd prezydenta RP

Na dwa tygodnie przed wyborami widoczna jest pełna mobilizacja wszystkich sztabów. Wzrosła liczba wydarzeń publicznych, spotkań z wyborcami, publikacji w mediach oraz reklam w Internecie. Kandydaci starają się dotrzeć do niezdecydowanych, wykorzystując zarówno pozytywne, jak i negatywne przekazy. W przestrzeni publicznej wyraźnie widać polaryzację i silną walkę o każdy głos, a końcówka kampanii to czas największego natężenia emocji i aktywności politycznej w całym sezonie wyborczym. Szczególnie że kandydaci mają jeszcze okazję do pozyskania głosów tych, którzy wahają się, czy w ogóle pójść do urny wyborczej lub na którego z kandydatów ostatecznie zagłosować.

W tym raporcie przyglądamy się szczególnie reklamom rozpowszechnianym przez podmioty trzecie. Po zmianach w Kodeksie Wyborczym w 2018 roku są to działania legalne, ale, co trzeba podkreślić, wymykające się regułom sprawozdawczości finansowej.

Raport obejmuje analizę kampanii prezydenckiej w Polsce w mediach społecznościowych od 15 stycznia do 7 maja 2025 roku. Przedstawia strategie promocyjne kandydatów, dominujące tematy oraz efektywność ich kampanii.