cover
27.12.2023
forumIdei

Obraz kampanii w mediach społecznościowych

    Array ( [0] => Array ( [term_id] => 8298 [name] => Aleksander Winciorek [first_name] => [last_name] => Aleksander Winciorek ) [1] => Array ( [term_id] => 8265 [name] => Dominik Batorski [first_name] => [last_name] => Dominik Batorski ) [2] => Array ( [term_id] => 8296 [name] => Magdalena Rudź [first_name] => [last_name] => Magdalena Rudź ) [3] => Array ( [term_id] => 8300 [name] => Robert Woźniak [first_name] => [last_name] => Robert Woźniak ) )
  • Aleksander Winciorek
  • Dominik Batorski
  • Magdalena Rudź
  • Robert Woźniak

Ostatnie wybory parlamentarne zaskoczyły nie tylko rezultatem, ale przede wszystkim niespodziewanie wysoką frekwencją. 74,38% wyborców udało się do urn, z czego część była tak zdeterminowana, że stała w kolejkach do późnych godzin nocnych.

Jednym z czynników, który mógł wpłynąć na frekwencję i wyniki wyborów, był sposób prowadzenia kampanii w mediach społecznościowych. Mowa tu o kampanii wyborczej organizowanej przez poszczególne komitety wyborcze, ale również o wszelkiego rodzaju akcjach profrekwencyjnych przeprowadzanych przez organizacje społeczne.

Z dotychczasowych czterech raportów cząstkowych oraz niniejszego raportu podsumowującego przebieg całej kampanii wynika, że politycy w dużym stopniu „nauczyli się” korzystać z mediów społecznościowych jako platformy do osiągnięcia dobrego wyniku wyborczego. To nie znaczy, że każdy z komitetów robił to w sposób godny naśladowania – np. zbyt wiele miejsca w kampanii poświęcono przekazom silnie polaryzującym.